Zmiany w budżecie obywatelskim. A co Ty sądzisz o zasadach budżetu obywatelskiego? Zaproszenie do wypełnienia ankiety.
Budżet obywatelski to proces włączający mieszkańców w zarządzanie miastem. Obecnie trwa już XII edycja budżetu obywatelskiego. My jednak nie zwalniamy i pracujemy już nad kolejną edycją.
13 lutego 2025 r. Uchwałą Nr XV/126/25 Rady Miasta Zabrze została powołana spośród radnych komisja do opracowania zmian zasad i trybu zabrzańskiego budżetu obywatelskiego (https://prawomiejscowe.pl/UrzadMiejskiwZabrzu/document/1149516/Uchwala-XV_126_2).
Podczas posiedzeń radni dokonali przeglądu dotychczasowych zabrzańskich rozwiązań w zakresie budżetu obywatelskiego, a także przeanalizowali rozwiązania funkcjonujące w innych miastach. Wysłuchane zostały również opinie Rad Dzielnic oraz wydziałów i miejskich jednostek organizacyjnych oceniających i realizujących projekty z budżetu obywatelskiego.
Sformułowane propozycje zmian nanieśliśmy na dotychczasową uchwałę i pytamy państwa o opinię. Konsultacje potrwają od 18 sierpnia do 8 września 2025 r. Najprostszym sposobem jest wypełnienie formularza przez internet.
Ankieta dostępna będzie od 18 sierpnia do 8 września 2025 r.
Udostępniamy również materiały dotyczące konsultacji:
- Projekt uchwały zawierającej zmiany postulowane przez Komisję Rady Miasta.
- Materiał informacyjny.
- Formularz konsultacyjny – na nim prosimy wyrazić swoją opinię – jeśli Państwo nie chcą wypełnić formularza internetowego.
- Informację o przetwarzaniu danych osobowych.
Wypełnione formularze konsultacyjne proszę wysłać pocztą elektroniczną na adres: sekretariat_pb@um.zabrze.pl lub złożyć w Punkcie Obsługi Klienta (parter przy wejściu głównym do budynku Urzędu Miejskiego); ul. Powstańców Śląskich 5-7; 41-800 Zabrze.